How?

We weten heel goed waardoor we succesvol zijn: relaties, technologie & data en diepgaande kennis. We investeren hier continu in. Hoe?

Relaties

Eén van onze guiding principles is: Bouw duurzame relaties en de rest gaat vanzelf. En dat zien we dagelijks bevestigd worden. Fairlane is in de kern gewoon een grote verzameling unieke en persoonlijke relaties. We volgen iedereen in ‘onze niche’ op de voet. Om op het juiste moment direct te kunnen schakelen. Meer dan de helft van de mensen die we bemiddelen, kennen we vaak al jaren. Vrijwel alle nieuwe opdrachten komen via ons netwerk. Via kandidaten, maar ook bevelen opvallend veel van onze consultancy-opdrachtgevers ons regelmatig aan bij hun eigen opdrachtgevers.

Technologie & data

We werken met de slimste software en tooling die in de markt beschikbaar is. Met een aantal ijzersterke data-scientists hebben we een fundamenteel andere manier van informatie structureren ontwikkeld dan gebruikelijk is in onze industrie (ook om deze reden is het handig om consultants te kennen). Hoe we dat doen, maken we uiteraard niet openbaar. Het resultaat is dat we steeds sneller de juiste kandidaat voor nieuwe opdrachten vinden. En dus veel meer tijd overhouden voor uitgebreide persoonlijke gesprekken en begeleiding. Ook investeren we met ons data-collectief veel tijd in predictive analytics voor onze markt; and it’s beginning to pay off.

Kennis

Bij Fairlane zorgen we dat we op de hoogte blijven van alle zaken die relevant zijn bij een overstap voor consultants. Wat werkt in de praktijk goed en wat valt vaak tegen? En als je weet wat er speelt bij opdrachtgevers, kun je vooraf anticiperen op vacatures die eraan komen. Veel van die kennis ligt niet op straat. Denk aan:

  • de markt (trends, kansen, carrièrepaden, salarishuizen, contractuele consequenties van overstappen)
  • de bureaus (waar gaat het goed en waar niet)
  • de vacatures (ook die niet bekend mogen worden; vaak al ruim van te voren)
  • de mensen (wie is echt goed, wie staat open voor welke stap, welke teams staan open voor een overstap)
  • de roddels (discretie is uiteraard 100% verzekerd)

Door deze kennis zijn we in staat om goed te adviseren:

  • Opdrachtgevers helpen we door een uitgebreid beeld te schetsen van hun concurrentie, het beeld van kandidaten, onderscheidend vermogen, communicatie en de beste doelgroepen.
  • Voor de kandidaat doen we hetzelfde vanuit zijn of haar perspectief. We illustreren de verscheidenheid aan bureaus, consultingafdelingen, focusgebieden, organisatiecultuur, beloningsbeleid, groeimogelijkheden en de eisen. En komen uiteindelijk tot de best passende vervolgstap.

Hoe doen we dat?

  • Elk interview of klantgesprek levert informatie op. Relevante kennis wordt direct –zeer discreet- gedeeld.
  • Ons centrale systeem is ‘intelligent’.
  • Opdrachtgevers presenteren zich aan al onze consultants, zodat die diepe kennis bij al onze mensen aanwezig is, i.p.v. alleen de persoon die aan die opdracht werkt (20+ sessies per jaar).
  • We volgen al het nieuws in de consultingmarkt op de voet. Alle relevante (internationale) sites en blogs worden gelezen en waar logisch direct gedeeld.